| Bu dersimizde Cinema4D programını kullanarak, bir duman animasyonu nasıl yapılır onu anlatacağım.
İlk iş olarak sahnemize bir Environment ekliyorum (Objects/Scene/Environment)… |
|
| Daha sonra Materyal panelinde PyroCluster - VolumeTracer shader oluşturuyorum (Materials panelinde (File/Shader/PyroCluster - VolumeTracer). Şimdi bunu Environment’e ekleyeceğim. Şöyle ki; Materyalin üzerine basılı tutarak, Objects panelindeki Environment’ın üzerine sürükleyip bırakıyorum. |
Şimdi bu eklediğimiz materyalin (PC-VolumeTracer) özelliklerine girebilmek için Materyal Panelindeki materyale iki kere tıklıyorum ve karşıma o materyalle ilgili
Material Editor penceresi geliyor (tekerleme gibi oldu:)). Burada, resimde görüldüğü gibi Render Mode kısmında User(kullanıcı)’i seçiyorum. Bu seçimle, alttaki özellikler aktif oldu ve burada sadece
World Step Size‘ı 1 olarak giriyorum diğer özellikleri aynı bırakıyorum. Material Editor’u kapatabiliriz.
NOT: World Step Size özelliğini ne kadar düşük değerde girerseniz, render sonucu elde edceğiniz görüntü daha kaliteli olacaktır, ancak bu durum render süresinin uzamasına neden olur. Dolayısıyla 10 ve üzeri bir değer girerseniz daha hızlı sonuçlar alabilirsiniz. Ben görüntüyü daha gerçekçi istediğim için 1 değerini girdim.
Devam edelim; Şimdi sahneye bir
Emitter ekleyeceğim (Objects/Particle/Emitter). Dumanı partiküllerle oluşturacağımızdan Emitter objemizi ekliyorum. Objects panelindeki emitter objemiz seçili değilse, üzerine bir kere tıklıyorum ve seçili hale getiriyorum.
Attributes panelinde Emitter ile ilgili özellikler açıldı. Burada ilk önce Emitter objemizin yönünü değiştiriyorum. Bunun için Attributes panelinde
Coord.(Koordinat) sekmesine tıklıyorum ve ayarımı resimdeki gibi yapıyorum. Daha sonra
Emitter sekmesine tıklıyarak X size ve Y size (yani objemin boyutlarını) 50 ye 50 şeklinde değiştirdim. Son olarakta
Particle sekmesine tıklıyorum ve resimdeki değişiklikleri yapıyorum.
NOT: Resime baktığınız zaman nerdeyse her rakamı değiştirdiğimi göreceksiniz, bunun nedeni, istediğime göre bir görüntü yakalamakla ilgili. Siz buradaki değerleri istediğiniz gibi değiştirerek denemeler yapabilirsiniz.
Şimdi geldik son aşamaya; Daha önce yaptığımız gibi bir materyal ekleyip, bunu Emitter objemize ekleyeceğiz. Materials panelinde
PyroCluster Shader oluşturuyorum (File/Shader/PyroCluster) ve bu materyali Emitter objemize ekliyorum (sürükleyerek).
Bu yeni eklediğimiz materyalimizde biraz renklendirme yapacağım.
Bunun için PyroCluster materyalimin üzerine iki kere tıklayıp Material Editor penceresini açıyorum.
Burada Resimlerdeki ayarları yapıyorum. Extradan
Shadow sekmesindeki
Transparency özelliğini %50 olarak verdim.
| Son olarak Object panelinde şöyle bir görüntü elde ettim. |
| Artık Animasyonu test edebiliriz. |
NOT: Konu kolay anlaşılsın diye olabildiğince fazla resim kullandım. Resimlerdeki ayarlarda kendiniz de değişiklikler yapabilirsiniz. Teşekkürler…
Alıntıdır..