İslamirap
Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler! B-261910-%C3%BCye_ol


Sistemden Yararlanmak ve Konuları Görebilmek İçin Lütfen Sisteme Giriş Yapınız!

Dikkat!! Site etrafınfaki erotik reklamlar bizimle alakalı olmayıp forum sitesinin otomatik koyduğu reklamlardır.Üye girişi yapıldıkdan sonra görülmemektedir.

Saygılar....

İslamirap
Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler! B-261910-%C3%BCye_ol


Sistemden Yararlanmak ve Konuları Görebilmek İçin Lütfen Sisteme Giriş Yapınız!

Dikkat!! Site etrafınfaki erotik reklamlar bizimle alakalı olmayıp forum sitesinin otomatik koyduğu reklamlardır.Üye girişi yapıldıkdan sonra görülmemektedir.

Saygılar....

İslamirap
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

İslamirap


TÜRKİYENİN İLK VE TEK İSLAMİRAP SİTESİNE HOŞ GELDİNİZ
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  Kayıt OlKayıt Ol  

 

 Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler!

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
urbank

urbank


Mesaj Sayısı : 25
Yaş : 37
rep+ :
Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler! Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler! Right_bar_bleue

Points : 75
Kayıt tarihi : 13/07/09

Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler! Empty
MesajKonu: Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler!   Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler! Icon_minitimePtsi Tem. 13, 2009 2:33 pm

Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler!
Tesettürle ilgili ayetler:
“Ey Peygamber! Eşlerine,
kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine
giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık
edilmemesi için daha uygundur. Allah çok yarlığayıcı ve çok
esirgeyicidir” (el-Ahzâb, 33/59).

“Mümin kadınlara da şöyle:
Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini
açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş
örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi
kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından,
kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi
kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi
kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden
veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan
başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye
ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah’a tövbe edin.
Böylece korktuğunuzdan emin” umduğunuza nail olasınız” (en-Nûr, 24/31).

“Ay halinden kesilmiş ve
evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini
erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar
için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri
için daha hayırlıdır” (en-Nûr, 24/60).

Tesettürle ilgili hadisler:
Umeys’in kızı Esma’dan
nakledildi. Dediki: Resulüllah (s.a.v) bir gün Hz. Aişe (r.anha)’nın
evine girdi. Kızkardeşi Esma yanında idi. Üzerinde Vucudunun
hertarafını örten ve yenleri geniş bir elbise vardı. Resulüllah (s.a.v)
onu görünce kalkıp dışarı çıktı. Hz. Aişe (r.anha) kızkardeşine
“buradan uzaklaş Resulüllah (s.a.v) sende hoşlanmadığı bir şey gördü”
dedi. Hz. Esma uzaklaştı arkasından Resulüllah (s.a.v) içeriye
girdi.Hz. Aişe (r.anha) niçin kalkıp gittiğini sordu. Resulüllah
(s.a.v) de elbisesinin yenini sadece parmakları görünecek şekilde
ellerinin üzerine çekerek şöyle cevap verdi: “Kızkardeşini görmedinmi?
Müslüman bir kadın şurasından başkasını gösteremez. (Mecmeu’zzevâid
nr:4168)

Bu hadis-i şerif’ten hz. Esma’nın
giydiği elbisenin bedenini örttüğünü fakat kollarında açıklık olduğunu
bunun üzerine Resulüllah (s.a.v) bu kıyafetinden hoşlanmadığını
ellerinin üstünün parmaklara kadarda örtünmesi gerektiğini islam
alimleri anlamışlardır ve de böyle ifade etmişlerdir.
Usame b.Zeyd (r.a) nakletti. Dediki:
“Resulüllah (s.a.v)
Dihye’tül- Kelbi’nin kendisine hediye ettiği mısır kumaşlarından sık
dokunmuş bir elbiseyi bana giydirdi bende onu hanımıma giydirdim.
Resulüllah (s.a.v) daha sonra bana sordu: ne oldu Mısırdan gelen
elbiseyi giymiyorsun? Dedimki ey Allah’ın resulü ben onu hanımıma
giydirdim. Resulüllah (s.a.v) buyurduki altına pijama türünden bir şey
giymesini ona emreyle. Çünkü ben o elbisenin kemiklerinin hacmini belli
etmesinden korkuyorum.” (Ahmet b. Hambel)

Ibn-i Abbas (r.anhuma)’dan
dediki: “Resulüllah (s.a.v) kadınlardan erkeklere benzeyenlere,
erkeklereden de kadınlara benzeyenlere lanet etti.” (Buhari nr:5751,
ebu Davut nr:4098, Ahmet b.Hambel nr:3149, Nesei nr:9161)

“Ümmetimin son dönemlerinde
bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin)
üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik
uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü
gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır”.
(Ahmet b.Hambel - müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)

Hz. Âişe’den rivâyete göre,
bir gün Hz. Ebû Bekir’in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun
huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle
buyurdu: “Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve
şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir.” Hz. Peygamber bunu
söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti” (Ebu Davûd, Libâs, 31).
“Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez” (İbn Mâce,
Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).

“Erkeğin avret yeri göbeği ile
diz kapağı arasıdır” (Ahmed b. Hanbel, II, 187). Diz kapağı avret
yerindendir” (Zeylai, Nasbu’r-Raye, I, 297).

Sahih-i Müslim’de Ebû Hüreyre
(r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz, giyindiği halde açık
olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik
olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler.
(Müslim, Libas.-125.)

Harbın oğlu Züheyr bana anlattı:bize Cerir Sehl’den o da babasından
o da ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a)
dediki:Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu:
Ateşlik iki sınıf insan ki
ben onları henüz görmedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup
insanları onlarla döven topluluk ve biride bir takım kadınlar
topluluğudurki bunlar giyinik, çıplaktırlar. Görenleri yoldan saptıran
ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve
hörgücü gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler, kokusu şu kadar!
Şukadar! Yürüme mesafesinden alındığı halde bunlar cennetin kokusunu da
bulup alamıyacaklardır. (Müslim - sahih bab: libas ve’l- zineh hadis
nr.3971)

Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:
“Abdurrahman’ın kızı
Hafsa’nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu
halde Hz. Âişe’nin huzuruna girdi. Hz. Âişe başından örtüsünü alarak
ikiye katladı, kalınlaştırdı. (Muvatta’, Libas:4)

Hz. Ömer (r.a.) ise, cam
gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden
elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü’minlere ikazda
bulunmuştur. (Beyhakî. Sünen, 2:235)

İmam Serahsî bu nakilden
sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır,
şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da, “Giyindiği halde açık”
olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: “Bu çeşit bir elbise
şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez. Bunun için yabancı
erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz.”
(el-Mebsût, 10:155)

“Kadın örtülmesi gereken
avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker” (Tirmizî, Radâ,
18). Hz. Âişe (R.anhâ)’dan nakledilen; “Allah Teâlâ erginlik çağına
ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez” (İbn Mace, Tahâre, 132;
Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçları da kapsamına alır.

Hz. Âişe (r. anhâ) ilk başörtüsü uygulamasını şöyle
anlatır: “Allah ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin onlar; “Baş
örtülerini yakalarının üstüne taksınlar…” (en-Nûr, 24/31) ayeti inince
etekliklerini kesip bunlardan başörtüsü yaptılar”. Yine Safiyye binti
Şeybe şöyle anlatır: “Biz Âişe ile birlikte idik. Kureyş kadınlarından
ve onların üstünlüklerinden söz ettik. Hz. Âîşe dedi ki: Şüphesiz
Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır. Ancak ben, Allah’a
yemin olsun ki, Allah’ın kitabını daha çok tasdik eden ve bu kitaba
daha kuvvetle inanan Ensar kadınlarından daha faziletlisini görmedim.
Nitekim Nûr sûresinde “Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne
taksınlar…” ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve
döndüler. Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları
okudular. Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah’ın kitabını
tasdik ve ona iman ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz.
Peygamberin arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular. Sanki
onların başları üstünde kargalar vardı” (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12;
İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baskı, Beyrut 1402/1981, II,
600).
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Baş Örtüsü ile İlgili Ayetler ve Hadisler!
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
İslamirap :: İSLAMİYET :: HAK DİNİ İSLAM-
Buraya geçin: